Pentru a va oferi servicii mai bune, utilizam cookies. Navigand in continuare, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

De la antreprenori, reprezentanţi ai mediului ONG, reprezentanţi ai autorităţilor, până la cadre didactice, părinţi şi elevi, cu toţii au avut un lucru de spus sau de învăţat cu ocazia celei de-a treia ediţii a GreenTech Film Festival, devenit la trei ani de la lansare o platformă de educaţie care promovează stilul de viaţă sustenabil, grija faţă de mediu şi tehnologiile verzi existente.

Dezbateri cu specialişti, proiecţii de film documentar, expoziţii educaţionale, ateliere tematice, toate acţiunile prezentate în cele opt zile de festival au urmărit un singur lucru, acela de a aduce publicul din România mai aproape de conceptul de sustenabilitate şi de a dezbate cum ne putem adapta stilul de viaţa actual la principiile sustenabilităţii prin acţiuni simple, dar cu impact. În acest sens, ţările nordice precum Suedia, ţara cu zero deşeuri, Norvegia şi Finlanda, au adus în faţa publicului din România exemple de bune practici din experienţa de lideri europeni în materie de inovație, implementarea de politici privind sustenabilitatea, susținerea și finanțarea programelor care promovează tehnologiile inovatoare pentru combaterea schimbărilor climatice, transpuse de organizatorii festivalului în proiecţii de film şi dezbateri cu invitaţi speciali.

Totodată, cu sprijinul Ashoka România a fost posibil transferul de bune practici prin intermediul unuia dintre promotorii conceptului de sustenabilitate, Profesorul Karl-Henrik Robèrt, Ashoka Fellow în Suedia, invitat special al conferinţei Strategic Sustainable Development, adresată antreprenorilor aflați la început de drum și mediului de afaceri, ONG-urilor, instituțiilor publice, mediului academic (studenți cercetători și profesori), mass-media și publicului larg.  

GTFF2019 banner1903x789 Conferinta 01

Karl-Henrik Robèrt este profesor de Dezvoltare Durabilă Strategică la Institutul de Tehnologie Blekinge din Suedia. Cercetările sale despre legătura dintre ecologie, economie și tehnologie i-au oferit premiul Green Cross pentru Leadership Internațional. În 2000, a câștigat premiul Blue Planet Prize - „Premiul Nobel pentru Ecologie” - pentru crearea și dezvoltarea Cadrului pentru Dezvoltare Durabilă Strategică – cunoscută şi ca The Natural Step Framework, aplicat astăzi în domenii diverse precum agricultură, sistemele energetice sau construcții. Cadrul propune un set de instrumente sustenabile bazate pe date sțiintifice însă, explicate pentru a fi ușor de înțeles și pentru a putea fi aplicate în cât mai multe domenii. În 2005, a primit recunoaşterea The Social Responsibility Laureate Medal de către Global Center for Leadership Business Ethics, iar în 2006, a fost inclus în publicația 100 de Vizionari ai Secolului XX.

Aportul lui Karl-Henrik Robèrt în cadrul festivalului a fost acela de a prezenta „cadrul de conducere internațional pentru dezvoltarea durabilă strategică (FSSD). Tema evnimentului a fost competată de specialişti din România care au abordat tema sustenabilităţii din perspectiva de business şi ONG - Daniela Chifan – Director, Innovation Norway România, Mircea Ilie – Sustainability Leader, IKEA, Anastasia Staicu – Director, Editura Seneca, Roxana Puia – Director Marketing, Asociaţia Environ, Elena Gaşpar-Ion – Preşedinte, SNRB, Dinu Drog & Victor Iancu - Fondatori Cooperativa de Energie, Nicoleta Talpeş – Fondator GreenTech Film Festival.

74692510 2438916866377484 3188950459217870848 o

„Din păcate, cel mai probabil nu putem aștepta o generație până când se vor produce schimbări majore către sustenabilitate. Este posibil să mai avem doar un deceniu sau două până când o parte substanțială a traseului către sustenabilitate trebuie acoperită. În caz contrar, riscul pentru diverse cicluri de distrugere auto-perpetue / vicioase este substanțial. Exemple sunt aerul încălzit care topeşte gheața și zăpada, afișând soluri întunecate care primesc mai multă căldură de la soare, topind și mai multă gheață și zăpadă. Sau se dezghețează aerul încălzit, eliberează metan, încălzind și mai mult atmosfera. Sau impacturi negative cauzate de schimbările climatice, ecotoxicitate, micșorarea biodiversității, erodarea capacității de producție a solurilor care costă tot mai mulți bani pentru reparații, în același timp în care devenim mai săraci și mai săraci de la distrugere.

Așadar, în fața creșterii impactului negativ „la peretele pâlniei”, cererile de soluții durabile vor continua să crească din partea publicului, a societății civice, a ONG-urilor, a oamenilor de știință etc. pentru supraviețuirea civilizației (iar problemele de supraviețuire sunt foarte convingătoare până la urmă). Deja astăzi, neliniștea este în creștere, de exemplu, cu un număr uriaș de oameni fugari din zone care sunt nelocuibile din cauza lipsei de sustenabilitate. Și cererile de piață pentru soluții par din ce în ce mai exponențiale - este vorba despre noi inovații pentru energie durabilă, agricultură, silvicultură, mobilitate, industrie, planificare spațială, relații umane – fiind necesar ca toată să devină durabile împreună. Liderii noștri din sectoarele publice, precum și din cele private, trebuie să învețe cum să modeleze astfel de sectoare pe viitor în limitele durabilității și cum să le abordeze în timp, crescând profiturile economice. Acest lucru se întâmplă deja astăzi, din ce în ce mai mulți lideri de pe glob învață cum să-și îmbogățească organizațiile respective pentru a face bine pentru întreaga lume.

SA Karl Henrik Robert

Dar povestea tristă este că astăzi, majoritatea liderilor încă nu au atins competența. În primul rând, ele sunt afectate de două doctrine false: „Dezvoltarea durabilă plătește numai în afara în cazul în care este împărtășită de toți“ și „Durabilitatea nu poate fi definită“. Amândoua greșesc. În al doilea rând, și, în consecință, acestea nu învață CUM să crească pe liniile de jos dintr-o abordare sistematică a durabilității pas cu pas.

Mesajul principal din toate acestea este: liderul competent, indiferent de bogăția actuală a organizației sale, va crește direct pe linia de jos (câștigurile), direct, trecând treptat spre sustenabilitate, indiferent de ce fac alții. Este vorba despre economii inteligente, care să deschidă terenul pentru investiții pe termen scurt, care să deschidă terenul pentru investiții pe termen lung, expunând concurenții mai puțin competenți la „ghinion”. Şi invers; reticenţa în a acţiona, de ex. referindu-ne la o lipsă actuală de bani, va fi o cale garantată spre falimentul afacerilor, regiunilor, orașelor, națiunilor ...” Karl-Henrik Robèrt

În direcţia sustenabilităţii a argumentat şi Dinu Drog, fondator Cooperativa de Energie

„Mulți dintre noi suntem preocupați de problemele de mediu care ne afectează calitatea vieții de zi cu zi: termeni ca “încălzire globală” sau “schimbări climatice” reflectă o realitate pe care o “simțim” pe pielea noastră. Problemele de mediu au devenit un adevărat fenomen social.

Chiar dacă instituțiile publice se mișcă mai greu, oamenii au început să facă ceva concret pentru a proteja mediul: fie reciclează, fie consumă mai responsabil și mai multe produse locale, merg cu bicicleta sau participă la plantări de copaci.

Știm că singuri, prin acțiuni izolate, nu putem schimba foarte mult. Dar știm în același timp că fiecare gest mărunt contează, pentru că declanșează un „ripple effect”, care va fi greu de ignorat și de oprit. Știm că puterea noastră este mare și că doar împreună, printr-un efort de implicare și de  cooperare, avem șansa de a fi nu doar auziți, ci și ascultați. Știm că dacă ne organizăm în comunități largi, care să acționeze responsabil și sustenabil, putem lăsa moștenire o planetă mai curată.

Împreună cu alți oameni ca tine, prin Cooperativa de Energieprima cooperativă de energie verde din România, poți face parte dintr-o comunitate de valori care va contribui activ la schimbare.  Poți fi un actor principal pe piața de energie electrică și nu un client captiv al  unor interese care nu sunt ale tale. Poți să decizi ce energie vei consuma acasă sau la serviciu și poți chiar să produci energia pe care o consumi. Hai alături de noi, să consumi energie din surse regenerabile, energia ta!”

Aşa cum spune Roxana Puia, Marketing Manager Asociaţia Environ, „Sustenabilitatea este un trend, nici la nivel de individ, nici la nivel de companie... trebuie sa fie parte din ADN-ul unei companii”

„Nu cred că sustenabilitatea este un trend, nici la nivel de individ, nici la nivel de companie. Eu cred ca sustenabilitatea trebuie să fie parte din ADN-ul unei companii, trebuie să fie parte integrantă din fiecare componentă a activităţii unei companii, fie că vorbim despre aprovizionare, producţie, distribuţie, lanţul logistic, comunicare şi aşa mai departe. A fi sustenabil nu înseamnă să faci nişte campanii din când în când şi să redactezi un raport frumos la final, ci presupune o schimbare de paradigmă în care înţelegi că orice acţiune a ta ca operator economic are o amprentă de carbon, are un impact asupra mediului şi atunci e bine să ţii cont de acest aspect în luarea deciziilor sau proiectarea activităţii şi să te gândeşti dacă există o varianta mai eco friendly de a face lucrurile.”

Voi cum faceţi lucrurile mai eco friendly? Ne puteţi scrie oricând la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

macheta 210x280 GreenTechFest2019 01

GreenTech Film Festival este un concept lansat de Media Image Factory, agenție specializată în dezvoltarea proiectelor și inițiativelor cu impact social, iar cea de-a treia ediţie s-a desfăşurat cu sprjinul Ambasadei Suediei la Bucureşti, Ambasadei Novegiei la Bucureşti, Ambasadei Finlandei la Bucureşti, Institutului de Film Norvegian, Innovation Norway, Facultăţii de Hidrotehnică (UTCB), Centrului pentru Tineret al Municipiului Bucureşti, Primărei Cluj-Napoca, Cinema Dacia, ARCUB, Primăriei Capitalei.

Parteneri: Vodafone România, Asociaţia Alucro, Every Can Counts, Asociaţia ENVIRON, SNRB, Park Lake Shopping Center, Seneca Anticafe, Ashoka România, Cinema City, Seneca Ecologos, Editura Seneca, Asociaţia Greenitiative, Green Mogo, Ora de Net, Asociaţia E-Civis, MaiMultVerde, FoodWaste România, EcoProvocarea, Harta Reciclării, Recicleta, Kolektiv, Undesigned

Parteneri media: ProFM, Vice, Agerpres, Ziare.com, Business24, GreenReport, BIZ, Bursa, Life.rom Iqads, Stiinta&Tehnica, AARC.ro, Filme-carti.ro, Movie News, Infomediu Europa, PR Wave, Cinefan, Stiri.ONG, Modernism, I love Cluj, Cluj Life, I Like Cluj, Clujescu, Ziarul Clujean

Contact presă: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. & Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Facebook: https://www.facebook.com/greentechfilmfestival/                                                                                          

Instagram: https://www.instagram.com/greentechfilmfestival/

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UC88M5IQNWwJOjh1gi9Ea_yQ